Warsztaty 1:
Dobry raport z ankiety - czyli jaki? Warsztaty dla początkujących
Opis warsztatów:Badacze i badaczki w swojej codziennej pracy tworzą tysiące slajdów. Slajdy pomagają nam przekazywać wiedzę o wynikach badania w sposób efektywny, a czasami nawet efektowny ;). Ale zanim wkroczysz w świat designerskich infografik i zaawansowanych narzędzi do wizualizacji danych, warto abyś poznał(-a) podstawy i dobre praktyki tworzenia rzetelnych raportów z ankiet. Dowiesz się m.in: Co powinno znaleźć się w dobrym raporcie? Jak wyselekcjonować ważne informacje? Jak dobrze przygotować wykresy? Jakich błędów unikać podczas tworzenia raportu? Jeśli dopiero zaczynasz przygodę z raportowaniem - przyjdź, nasz warsztat jest dla Ciebie!
Uwaga! Warunkiem wzięcia udziału w warsztatach jest własny laptop z wgranym pakietem Microsoft Office!
Warsztaty 2:
Unikajmy slajdozy! Czyli o prezentacjach badawczych, które opowiadają historie
Opis warsztatów:Po skończonych badaniach jest zawsze mnóstwo materiałów do zaanalizowania. Równie dużo wyciąga się wniosków i daje rekomendacji. Nie można zapomnieć o zrzutach ekranu, gdy podsumowujemy testy użyteczności. Omawiając ankietę - trzeba zrobić wykresy. Do tego jeszcze research kontekstowy, jakieś inne materiały - dodatkowe linki i Twój raport ma 45 stron. A potem idziesz prezentować te wyniki. Odpalasz Power Pointa i jakoś to leci, tylko nikt nie zadaje pytań, nikt nie pogłębia, dyskusja umarła. Wszyscy śpią. Stop! Podczas warsztatów nauczysz się: - rozróżniać raport od prezentacji - tworzyć historie o danych - przygotowywać przejrzyste prezentacje Podzielę się też swoimi trickami. Do każdej części szkolenia będą przygotowanie ćwiczenia praktyczne.
Uwaga! Warunkiem wzięcia udziału w warsztatach jest własny komputer z działającą kamerką - w trakcie warsztatu chcemy się widzieć i słyszeć!
Warsztaty 3:
The future is not linear, czyli wstęp do badań generatywnych
Opis warsztatów:Badania generatywne odbiegają od klasyki, gdzie wszystko dzieje się liniowo - krok po kroku. Tu dwa etapy procesu - badania i projektowanie stają się jednym. W czasie warsztatu: poznasz podstawy teoretyczne (by móc odpowiedzieć sobie i interesariuszom - czemu warto robić badania generatywne), wcielisz się w rolę uczestnika badań (by poznać na własnej skórze różne metody) i oczywiście badacza. Dowiesz się jak planować i przygotowywać badania generatywne oraz jak analizować wytwory tych badań. Wyjdziesz też z wiedzą, jakie są zalety i ograniczenia badań generatywnych.
Warsztaty 4:
Badanie to wyzwanie! O efektywnej moderacji spotkań z użytkownikami
Opis warsztatów:Czy na myśl o prowadzeniu spotkań z użytkownikami nerwowo przełykasz ślinę? Planujesz moderować badania użyteczności, ale nie wiesz, jak się do nich przygotować? Weź udział w praktycznych warsztatach i zmierz się z wyzwaniami, które niesie praca badacza UX. - Rozwiń swoje miękkie kompetencje w prowadzeniu spotkań z użytkownikami. - Przygotuj się na to, na co z pozoru nie da się przygotować. - Zadbaj o siebie i o to by spotkania odbywały się w komfortowej dla Ciebie atmosferze. Poznasz dobre praktyki (wykorzystywane nie tylko przez badaczy UX), które pozwolą Ci się lepiej przygotować na spotkania z użytkownikami.
Warsztaty 5:
Jak tworzyć dobre treści UX - warsztaty z UX Writingu
Opis warsztatów:Aplikacje, nawet najbardziej zgodne z wytycznymi, będą niekompletne bez dobrze zaprojektowanych treści. Na tych warsztatach opowiemy, co sprawia, że UX Writing jest skuteczny i konieczny. Nauczymy Cię zwracać uwagę na poszczególne cechy tekstu w projektach cyfrowych. Naszym celem jest wskazanie obecnym i przyszłym ludziom ze świata UX, jak radzić sobie w świecie dynamicznie zmieniającego się języka, oczekiwań użytkowników i możliwości technologicznych. Otrzymasz zestaw praktycznych narzędzi do tego, by Twoje teksty prowadziły do konkretnego celu. W trakcie warsztatów dowiesz się: - jak samodzielnie tworzyć treści UX w oparciu o ogólnie przyjęte zasady UXW, - w czym pomoże Ci UX Writer, - jak ludzki mózg pracuje z tekstem, - w jaki sposób i po co tworzyć Tone of Voice, - jak badać treści i mierzyć ich skuteczność.
Uwaga! Warunkiem wzięcia udziału w warsztatach jest własny komputer z działającą kamerką - w trakcie warsztatu chcemy się widzieć i słyszeć!
Warsztaty 6:
Nie pozwól, żeby Twoje insighty trafiły do spamu! Warsztatowe wypracowanie rekomendacji po badaniu
Opis warsztatów:Zależy Ci, aby rekomendacje po badaniu były wdrażane? Chcesz przejąć inicjatywę i wyznaczyć kierunek rozwoju dla projektu? Na naszych warsztatach poznasz sposoby na wspólne, zespołowe wypracowanie rekomendacji. Przećwiczysz sposoby generowania pomysłów, które odpowiedzą na potrzeby i frustracje respondentów. A co najważniejsze pokażemy Ci, że będąc częścią zespołu projektowego masz większy wpływ na kierunek projektu i jego sukces.
Uwaga! Warunkiem wzięcia udziału w warsztatach jest własny komputer z działającą kamerką - w trakcie warsztatu chcemy się widzieć i słyszeć!
Warsztaty 7:
Trendy w pigułce, czyli jak eksplorować przyszłość tu i teraz
Opis warsztatów:W zmiennym i niestabilnym świecie która nas otacza nie wystarczy już tylko prognozować przyszłość, ale trzeba zacząć aktywnie ją projektować i kształtować w interdyscyplinarnych zespołach. Działajmy! Na warsztatach przejdziesz przez wszystkie etapy procesu badawczo-projektowego skupionego na eksploracji przyszłości. Poznasz metody i narzędzia na styku researchu designu i futurologii :) Dowiesz się jak powstają trendy i jak szukać sygnałów zmian na horyzoncie, ale co ważniejsze, jak analizować zmianę i aplikować ją do codziennej pracy w projektach i rekomendacjach badawczych. Nauczysz się jak tworzyć scenariusze przyszłości eksplorując możliwe kierunki rozwoju i jak odkrywać przyszłe potrzeby użytkowników. Na warsztatach będziemy pracować w grupach projektowych i wspólnie pochylać się nad wyzwaniem “The future of…”