Konferencja UX Confetti jest całkowicie darmowa.
Jednocześnie zachęcamy do wsparcia wykluczonych cyfrowo dzieci i młodzieży.

Więcej informacji ➡️

Zachęcamy do zapoznania się z prelekcjami wszystkich dotychczasowych edycji 🧡

Przejdź do wybranej edycji:

UX Research Confetti by Allegro: Otwarcie - Katarzyna Szklarz, Łukasz Ogrodniczak
Paulina Makuch - Za kulisami, czyli cała prawda o zespole UX Research w Allegro
Zespół badawczy Allegro to jeden z największych, jeśli nie największy w Polsce. W momencie konferencji będzie liczył 25 badaczy i w następnych miesiącach będzie jeszcze rósł! Pierwszą edycję naszej konferencji chcemy rozpocząć od pokazania jak to u nas jest i odpowiedzi na kilka nurtujących Was pytań:
Dlaczego nas tak dużo?
Jak organizujemy naszą pracę?
Z jakimi wyzwaniami się mierzymy?
Częściowo zakres wystąpienia zostanie określony przez Was, uczestników.
Aga Szóstek - Jak strategicznie badać doświadczenia?
Chyba już dla nikogo nie jest zaskoczeniem to, że doświadczenia są ważnym aspektem biznesowym i że warto jest o nich myśleć strategicznie. Co więcej, kolejne organizacje powoli zaczynają sobie uświadamiać, że pomiar przy użyciu Net Promoter Score (NPS) nie jest to końca miarodajnym wyznacznikiem poziomu i jakości doświadczenia, które oferują swoim klientom. I tu pojawia się pytanie, ale jak podejść do tematu strategicznego badania doświadczeń. W mojej prezentacji będę chciała podzielić się z wami praktycznymi przykładami oraz przemyśleniami w tej kwestii, mając nadzieję, że zainspiruję was do tego, żeby definiować i badać doświadczenia w sposób, który będzie pomagał biznesowi myśleć o nich strategicznie.
Alina Magowska - Badania (przed)strategiczne - podręcznik praktyczny
Opowiem wam o tym, jak badania wspierają tworzenie strategii biznesowej, a właściwiej budowanie niezapomnianego doświadczenia klientów/użytkowników:
Jak wyglądają badania strategiczne w praktyce?
Co właściwie jest bodźcem do ich uruchomienia?
Jaka jest droga od strategii do wdrożenia?
Co dobrze robić, a czego lepiej nie?
Podzielę się z wami przykładami badań strategicznych w Allegro i co do nich doprowadziło.
Bartosz Narzelski - Product Discovery w Twoim zasięgu
Krótkie wprowadzenie czym jest Product Discovery: niezależnie od tego w jakim miejscu w organizacji jesteś i jakie zadania realizujesz, porozmawiamy o tym jak za pomocą nawyku usystematyzowanej rozmowy z klientem poprawić produkt / usługę nad którą pracujesz na co dzień.
Laura Lachowicz - Co się eksploruje w serwisie, który znają prawie wszyscy?
Wiek Allegro pozwala już na legalne spożywanie alkoholu w Stanach, co może być wyzwaniem dla poszukiwania nowych ścieżek rozwoju. Opowiem między innymi o tym:
- czy warto dawać przestrzeń na badanie, z którego może nie wyjść nic nowego,
- dlaczego trudniej bada się produkty na bardziej dojrzałym etapie i jaką rolę odgrywa wtedy eksploracja,
- czym różni się podejście do eksploracji w czasach pandemii i pracy zdalnej.
A to wszystko na bazie case study z Allegrowego podwórka 👌🏻
Monika Sznel, Joanna Kalicka - Jak COVID wyreżyserował nam badawczą incepcję?
Chcemy pokłócić się z maglowaną przez środowisko badawcze opinią, że 100% badania zdalne to „the new normal”. Mamy na to twarde i miękkie dowody! W swojej prezentacji opowiemy o wyzwaniach i problemach, z jakimi mierzyłyśmy się podczas zdalnych testów użyteczności produktów dla osób z niedosłuchem i audiologów.
Klaudia Doerffer - Jak badania z użytkownikami mogą wspierać pracę projektantów?
Parę przykładów tego, jak włączenie UX Researchera do zespołu projektantów może wspomóc i przyspieszyć UX i UI design i zminimalizować ryzyko projektowe. Praktyczne wskazówki i narzędzia, które można wykorzystać w procesie projektowym.
Krzysztof Jarocki - O badaniach w dużej organizacji, jak tworzyć rozwiązania w oparciu o dane zastane
Sprzedaż w e-commerce to złożony proces wymagający synchronizacji wielu procesów zarówno operacyjnych, jak i analitycznych. W 2020 roku stworzyliśmy panel, który pozwala naszym sprzedawcom realizować wszystkie najważniejsze zadania w jednym miejscu. Przy tworzeniu koncepcji tego złożonego narzędzia nie przeprowadziliśmy żadnego badania pierwotnego. Opowiem, jak skutecznie używać danych zastanych do tworzenia rozwiązań cyfrowych oraz jak niskim nakładem pracy pozyskiwać insighty do rozwoju nowych funkcjonalności.
Paweł Adamczak - O badaniach i big data - jak dane behawioralne mogą wspierać badania i rozwój produktu
Dlaczego warto integrować świat badań i big data? Co można zyskać włączając analityków produktowych do procesów badawczych? Porozmawiamy o tym jak wiedza pozyskiwana z różnych źródeł danych napędza rozwój produktu, jak wyjść z klina decyzyjnego przy wprowadzaniu nowych rozwiązań i jak patrzeć na testy A/B. A wszystko na podstawie doświadczeń Allegro.
Paweł Walczak - Jak monitorować rozwój produktu, by nie stracić z pola widzenia potrzeb użytkownika
Dziś mierzymy już niemal wszystko, ale czy wszystkie te dane są użyteczne? By rozwijać produkt, jak wiadomo, powinniśmy dobrze znać naszego użytkownika, rozumieć co jest dla niego najważniejszą wartością w korzystaniu z naszego rozwiązania oraz wiedzieć jak z niego korzysta, by tę wartość otrzymać.
Czy dane powiedzą nam wszystko? Z czego składa się doświadczenie użytkownika? Czy podejmowanie decyzji lepiej opierać na twardych danych, czy intuicji badacza?
Podczas prelekcji będę starał się udzielić odpowiedzi na te pytania oraz podzielę się z Wami wskazówkami, w jaki sposób monitorować rozwój produktu, by nie stracić z oczu użytkownika.
Jakub Dodot - C-Index – metryka skrojona na miarę Allegro
Czy mierząc kondycję strony jesteśmy skazani tylko na analityczne KPI? Jak możemy dostarczyć aspekt wygody klientów do powszechnie znanych miar konwersji, obrotu czy bounce rate? Często pierwszym wskaźnikiem, który przychodzi na myśl jest NPS - nie odpowie on nam jednak na wszystkie pytania. Mieliśmy tę zagwozdkę w Allegro i opracowaliśmy nasz własny wskaźnik wygody klientów i sprzedawców - C-Index, który co miesiąc wyliczamy i raportujemy, a o którego założeniach i naszych doświadczeniach chcielibyśmy Wam opowiedzieć.
Alina Magowska i Łukasz Ogrodniczak - Research OPS: skalowanie zespołów UX Research
Optymalizowanie procesów to ważna część pracy każdego zespołu. Chcemy Wam przekazać jak rozumiemy to zadanie w kontekście badań UX. Opowiemy na przykładzie naszego działu:
jak wyglądają zadania OPSowe,
- dlaczego je robimy,
- przez jakie fazy przechodziliśmy,
- i jak nam to pomaga w skalowaniu wpływu działu UX Research Allegro na produkt.
Piotr Źrołka - Projektowanie uniwersalne & dostępność cyfrowa w kontekście badań
Podczas sesji Piotr postara się odpowiedzieć na poniższe pytania:
- W jaki sposób można zadbać by sesje użyteczności były inkluzywne?
- Które narzędzia wybrać na badania dostępności cyfrowej?
- Jakie są skuteczne metody znajdowania respondentów z niepełnosprawnością?
- Jak można uwzględniać dostępność w Twoich badaniach, na początku i końcu procesu?
Jadwiga Kijak - Proces badawczy pod lupą - Research OPS w agencji UX
Jadwiga opowie o tym, jak wygląda proces badawczy w Mobee Dick ‒ agencji badawczo-projektowej. Z wystąpienia dowiecie się między innymi: jakie procesy, narzędzia i zespoły są zaangażowane, aby mógł wystartować projekt badawczy, co dzieje się z briefem, który trafia do agencji, jak wygląda przygotowanie wyceny projektu, jak planowane są zespoły i harmonogram projektów oraz jakie zakulisowe procesy i zespoły wspierają badaczy podczas realizacji projektów badawczych.
Aleksandra Klein - Od stażu po etat - pierwsze miesiące pracy badaczki UX
Opowiem wam o tym, jak badania wspierają tworzenie strategii biznesowej, a właściwiej budowanie niezapomnianego doświadczenia klientów/użytkowników:
Jak wyglądają badania strategiczne w praktyce?
Co właściwie jest bodźcem do ich uruchomienia?
Jaka jest droga od strategii do wdrożenia?
Co dobrze robić, a czego lepiej nie?
Podzielę się z wami przykładami badań strategicznych w Allegro i co do nich doprowadziło.
Katarzyna Zerka - Legendy o idealnych repozytoriach badawczych
Repozytoria badawcze to temat, nad którym społeczność badawcza pochyla się od dawna, a który do tej pory nie ma dobrego rozwiązania. W trakcie prelekcji przyjrzymy się kilku podejściom do tematu przechowywania wiedzy i problemom, które się pojawiają po drodze, na przykładzie repozytoriów, których Katarzyna używała na co dzień przez ostatnich kilka lat.
Alicja Antkowiak - Junior, Regular, Senior i…? Co to znaczy być ekspertem UX Research?
Wiele firm promuje tradycyjną ścieżkę kariery. Jeżeli chcesz się rozwijać po tym, jak zostałaś seniorem, musisz zostać managerem. Tylko to pozwala Ci na dalszy dynamiczny rozwój i regularne awanse.
Ale czy jest inna droga? Jak można stać się ekspertem UX Researchu? Co to znaczy i z czym się wiąże? Jak zdecydować, która ścieżka jest dla Ciebie?
Spotkajmy się porozmawiać o Waszej karierze i dalszym rozwoju!
Piotr Kaluba - Akcja-Rekrutacja, czyli jak zadbać o efektywną rekrutację w badaniach UX?
W badaniach UX, takich jak testy usability czy wywiady lwią część stanowi rekrutacja. To ona decyduje o powodzeniu całego przedsięwzięcia. Czy spotkaliście się z sytuacjami, gdzie ze względu na “problemy z rekrutacją”, trzeba było wydłużyć, wstrzymać lub nawet zawiesić projekt badawczy? Opowiem jak radzić sobie z różnymi problemami w rekrutacji do badań, jak być na nie przygotowany i jak spać spokojnie, wiedząc że wszystko jest pod kontrolą, bez koszmarów, że nie przyjdzie do nas żaden respondent. Omówię również rodzaje rekrutacji i wyjaśnię na czym polega odwieczny dylemat “to zależy”, gdy rozważamy zlecenie rekrutacji agencji rekrutacyjnej vs. zorganizowanie rekrutacji “samemu”.
Anna Sieroń - Uproszczony, ale skuteczny proces badawczy
Czasami firmy rezygnują z badań, ponieważ wydaje im się, że tylko książkowy proces badawczy dostarcza jednoznacznych odpowiedzi i wskazówek dotyczących dalszego rozwoju produktu. Warto jednak pamiętać, że 1 jest większe od 0, czyli że już jedno spostrzeżenie od użytkownika, jedna informacja zwrotna, jeden pomysł mogą zainspirować zespół produktowy do dalszej pracy i nieoczywistych kierunków zmian. Opowiem, jak w swojej pracy czasami hackowałam system, żeby bez budżetu, dużego zespołu i wsparcia z zewnątrz pracować na insightach od użytkowników.
Panel dyskusyjny - Alina Magowska, Piotr Chojnacki, Katarzyna Zerka, Jadwiga Kijak
Maksymilian Kamiński
Badacz w roli detektywa, czyli o stawianiu trafnych hipotez i zadawaniu właściwych pytań odpowiednim użytkownikom
Maria Leńczuk
Korzyści z badań jest więcej niż myślisz
Anna Wilkiewicz
Odkrywanie znaków zapytania podczas warsztatów discovery w różnych typach organizacji
Basia Rogoś-Turek
Jak kopać, żeby wykopać? O zbieraniu wymagań od HiPPO i szukaniu szans badawczych w agencji produktowej
Laura Lachowicz i Paulina Makuch
Jak badacz pyta, to czasem błądzi (poznawczo)
Panel dyskusyjny
Sztuka grania do jednej bramki - o współpracy w zespole produktowym od kuchni
Miłka Cichosz
Połącz kropki. Wnioskowanie i rekomendacje w badaniach
Barbara Kolber-Bugajska i Marta Rosołowska
Ludzka strona insightu - jak relacje pomagają wyciągać kuloodporne wnioski
Justyna Zynek-Mahometa
Sharing is caring. Skuteczne dzielenie się wynikami badań
Mariusz Witkowski
Po co PMowi badania?
Jakub Dodot
Jak wydłużyć badawczy termin przydatności do spożycia?
Ewelina Szczepaniak-Wenting
Demokratyzacja Researchu 2.0
tutaj