Konferencja UX Confetti jest całkowicie darmowa.Jednocześnie zachęcamy do wspólnej pomocy ofiarom trzęsienia ziemi w Turcji i Syrii.
Aby rozwinąć opis prelekcji - kliknij na wybrany tytuł
Dobry badacz UX ma w sobie coś z detektywa. Musi mieć jasno określony cel, konfrontować posiadaną wiedzę z pytaniami, na które nie zna jeszcze odpowiedzi i “przesłuchiwać” odpowiednie osoby, aby zdobyć brakujące informacje.Podczas tej prelekcji dowiesz się, jak wygląda proces przygotowywania badania UX, od zbierania zapotrzebowania od interesariuszy po definiowanie grupy użytkowników.- Jak zbierać zapotrzebowanie badawcze, żeby dobrze przygotować badanie?- Czy badacz UX zawsze musi stawiać hipotezy badawcze?- Jaka jest różnica między pytaniami badawczymi a pytaniami zadawanymi użytkownikom?
Badania jakościowe, ilościowe, analityka, audyty i benchmarki. Tyle tego, że trudno się połapać, zwłaszcza temu, kto za to płaci 😉 Czy to w ogóle warte zachodu?Metody dobrze dobrane do celu przynoszą korzyści nie tylko zespołowi produktowemu. Jakie korzyści i komu?Opowiem o typowych wątpliwościach zarządu, product ownerów, developerów, użytkowników i pracowników wsparcia i o tym, jak na te wątpliwości odpowiadać.Wystąpią: sowa, LEGO, narzekacze, recykling i ściągi.
Zanim jako badacze postawicie znak zapytania dla potrzeb badawczych, trzeba je najpierw odkryć. Start projektu to idealny moment na wygenerowanie pytań badawczych przez członków zespołu projektowego. Podczas tego wystąpienia dowiecie się, czym może różnić się discovery w firmie produktowej od agencji czy software house’u. Podzielę się doświadczeniem, jakie składniki warsztatów discovery sprawdziły się w mojej kuchni. Przedstawię sprawdzone w boju przepisy na efektywne działania angażujące uczestników projektu.
Czym różni się briefowanie w agencji badawczej, produkcie i software house? Jak bardzo typ firmy wpływa na podejście i rodzaj szans badawczych, które możemy znaleźć? Jak ważna jest współpraca z innymi członkami zespołu? Jaką strategię obrać, aby nie spalić szans badawczych? I wreszcie jak pytać i dociekać, żeby nie zadziałała zasada "garbage-in, garbage-out". Dużo pytań, na które postaram się odpowiedzieć bazując na moim doświadczeniu badaczki i product managerki.
Czy wiesz, że ludzie z natury są leniwi i szukają rozwiązań na skróty? W wielu sytuacjach wolą nie przeciążać swoich synaps, stosując różnego rodzaju heurystyki. Błędy poznawcze dotyczą wszystkich - nie tylko uczestników badań, ale również badaczy i interesariuszy. Pojawiają się na wszystkich etapach procesu badawczego - od planowania i tworzenia narzędzi badawczych, przez realizację, po wnioskowanie. Jak je wyłapywać, aby ostatecznie nie prowadzić do błędnych decyzji projektowych? Przyjrzymy się wspólnie kilku błędom poznawczym oraz innych trudnościom w działaniu i omówimy jak możemy im zaradzić.
Mówi się, że dane to potęga dzisiejszych czasów. Jako badacze uwielbiamy pracować z danymi. Obserwujemy, zbieramy materiał badawczy. Jednak surowe dane i obserwacje dla wielu interesariuszy są niezrozumiałym zbiorem liczb, słów i faktów. To na nas badaczach leży odpowiedzialność, aby pomóc w interpretacji zebranego materiału i stworzyć rekomendacje. W swojej prezentacji opowiem o wnioskowaniu i pisaniu rekomendacji. Podpowiem, na co uważać i jak unikać błędów.
Stawiamy tezę, że pełnowartościowe wnioskowanie to połączenie logiki i magii, spostrzegawczości i empatii, doświadczenia i intuicji. Opowiemy o ograniczeniach mechanicznego podsumowywania badań, dedukcji i indukcji oraz pokażemy, dlaczego relacje (nie tylko między faktami, ale też ludźmi) są niezbędne we wnioskowaniu. W efekcie każdy z Was zostanie wyposażony w narzędzia do tworzenia kuloodpornych wniosków.
Przeprowadzenie badań to połowa sukcesu. Równie istotne jest przedstawienie ich wyników w odpowiedni sposób. Badania nie przyniosą bowiem wymiernych korzyści, jeśli ich odbiorcy nie zrozumieją wyników i nie wykorzystają zdobytej wiedzy do ulepszenia swoich usług.Opowiem o tym, jak efektywnie dzielić się wynikami badań - jak angażować i inspirować odbiorców, a tym samym przeciwdziałać lądowaniu badań w szufladzie.
UX Research jest fundamentalnym elementem procesu wytwarzania produktów. Właściwe rozumienie użytkowników i ich potrzeb ma kolosalny wpływ na wiele obszarów biznesu - od stymulowania szybszego dotarcia do etapu product-market fit, przez budowanie przewagi konkurencyjnej, po redukcję kosztów. W trakcie naszego spotkania przyjrzymy się, co to oznacza dla codziennej pracy świadomego Product Managera/-ki.
Często robimy badania na tu i teraz, wyniki są potrzebne na już, a termin jest ważniejszy od jakości.Po czasie okazuje się jednak, że rekomendacje nie zostały wdrożone, interesariusze projektu się zmienili, a sami twórcy nie pamiętają jego kontekstu.Czy jednak zawsze musi tak być? Jak opracować badania, żeby wnioski z nich żyły dłużej? Czy raportów z badań można mieć za dużo? I w końcu jak promować wiedzę badawczą? Podczas prezentacji odpowiem na te pytania oraz przedstawię jak radzimy sobie z podnoszeniem jakości naszej pracy i szerzeniem wiedzy o klientach i sprzedawcach w tak dużej organizacji jak Allegro.
Demokratyzacja 2.0. jest zjawiskiem, które stopniowo wkracza do przestrzeni. Jej poprzedniczka "Demokratyzacji Researchu" spowodowała niemałe zamieszanie, dlatego prezentacja będzie próbą zdefiniowania czym miała być, a czym się w efekcie końcowym stała Demokratyzacja Researchu. Jako badacz, który prowadzi badania pośród wielu zróżnicowanych branż, obszarów geograficznych oraz organizacji o różnych profilach często mam okazję widzieć zarówno pozytywne jak negatywne skutki jakie przyniosło ze sobą rozpowszechnienie researchu. Podczas prezentacji pokażę także moją subiektywną ocenę zdarzeń oraz propozycje nowego wcielenia demokratyzacji.